Vill du få barn att upptäcka naturen?

Om JA – då ska du bli Natursnoksledare!

natursnok_pa_ang_986x370

Den 12 september genomför Naturskyddsföreningen en träff för dig som vill bli ledare för Natursnokarna – Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet. Du lär dig att leda övningar tillsammans med andra. Vi leker lekar och testar utrustning. Vi sitter runt elden och pratar om hur vi bäst startar och driver en Natursnoksgrupp. Vi delar med oss av det vi kan och byter erfarenheter med varandra. Teman för dagen är småkryp, ätliga växter, spårtecken och eld.

Utbildare är Eva Lindberg, rikskansliet, Natursnoksledare och Närnaturguide, 070-344 44 31.

Detaljerad information om program, praktiska detaljer samt om anmälan m.m. hittar du i Naturskyddsföreningens Aktivitetskalender.

snokenLidingökretsen välkomnar dig som vill bli Natursnoksledare och vill leda och planera aktiviteter för barnfamiljer. Vill du veta mer om oss? Skicka ett mail till lidingo@naturskyddsforeningen.se, eller kontakta någon av oss i styrelsen direkt.

Här hittar du mer information om hur utbildningen går till Bli ledare