Green Friday i Larsberg

larsberg

När ICA i Larsberg bjöd in till Green Friday den 23 september skänktes 10% av omsättningen på dagens försäljning av ekologiska produkter till  Naturskyddsföreningen. Våra värvare var naturligtvis på plats under hela dagen och träffade många Lidingöbor som laddade upp inför helgen med (förhoppningsvis) ekologiska produkter. De berättade om naturskyddsföreningens kampanj Fräsch på riktigt och om vilka miljömärkningar man ska titta efter.

Det blev en hel del nya medlemmar också berättar Raluca Roiescu som koordinerar insatserna i region öst och norr.

larsberg010

Våra värvare

En stor del av Naturskyddsföreningens arbete handlar om att sprida kunskap, och i det långa loppet åstadkomma förändring. Jobbet som värvare innebär att nå ut med våra budskap genom personliga samtal, och få oss att bli fler miljökämpar. Läs mer om våra värvare.