Invigning av Geteborg 2

Årets i särklass charmigaste invigning ägde rum söndagen den 15 januari när föreningen Get2Gether officiellt satte upp skylten på getternas nya boende. Eller ja, det gick väl mer som det brukar men blev bra ändå. Skylten ramlade ner när när den skulle avtäckas…. Föreningens kärna består av nitton små jämtgetter och en hedersget. Det var årets hedersget Hasse Alfredsson som hade döpt bosättningen.

Den gamla ladan vid Långängen är nu getternas nya högkvarter. Getter och människor trängdes i gethagen och alla verkade stortrivas! För utom sina stora sociala förmågor har getterna också en mer seriös sysselsättning, de är stadens i särklass effektivaste slyröjare. Under sommaren har de röjt områden runt kraftledningen vid Långängen och det arbetet fortsätter de med efter vintervilan. Läs allt om invigningen på Lidingösidan

Läs mer om föreningens verksamhet: Get2Gether
Se bildmaterial och videosnuttar på FB: getentusiast

Henrik Pontén från Get2Gether kommer även att vara vår gästföreläsare vid Naturskyddsföreningens föreningsstämma 16 mars