Våra favoritträd

Klicka på en bild för att se alla favoritträd som bildspel!

Vilket är ditt favoritträd på Lidingö?

Naturskyddsföreningen genomför just nu en satsning på träd som inleds med att vi alla bjuds in att rapportera in våra favoritträd runtom i Sverige. Läs mer om satsningen och hur du gör för att delta på naturskyddsföreningen.se. Där hittar du länkar som hjälper dig vidare.

Lidingökretsen vill även samla in bilder på Lidingöbornas favoritträd hemma på ön för att sedan presentera här på hemsidan. Här behöver vi din hjälp! Ta en en bild på trädet, berätta vad det är för trädslag, var det finns samt gärna lite information om trädets omkrets, höjd och andra intressanta saker som är speciellt med trädet. Skicka in din bild och den info du har till: lidingo@naturskyddsforeningen.se

Trädportalen

Trädportalen är en samlingsplats för uppgifter om skyddsvärda träd. Portalen är utvecklad och drivs av ArtDatabanken på uppdrag av Naturvårdsverket. Portalen öppnade i november 2008 och är fri att använda för alla. Här kan du leta efter skyddsvärda, gamla eller grova träd på Lidingö. Börja med att ange län,  sedan kan du välja Lidingö i listan över kommuner som dyker upp. Sök i Trädportalen