Nyhetsbrev #2 2022 med kallelse till årsmöte

Kallelse till årsmöte 16 mars

Årsmötet kommer även i år att genomföras digitalt, via Zoom, onsdagen den 16 mars kl 19.00. Du kan redan nu anmäla ditt deltagande, du får då en påminnelse med inloggningsuppgifter när det närmar sig. Kallelsen kommer att kompletteras med fler dokument innan årsmötet, men verksamhetsberättelsen är klar: Verksamhetsberättelse 2021

Kallelse till årsmöte 2022

Kattugla vid Hustegaholm  Foto: Eddie Granlund

Några av vårens aktiviteter är klara, andra är fortfarande under planering. Vi börjar med att spana efter ugglor vid Hustegaholm den 9 mars.

Se hela det aktuella programmet: Aktiviteter

Remissvar avseende detaljplan för kv. Brädgården och Båtbyggaren

Naturskyddsföreningen på Lidingö motsätter sig förslaget i detaljplanen om att upphäva strandskyddet för det aktuella planområdet.
Yttrande om upphävande av strandskydd kvarteret Brädgården

Och till sist…

Norrsken över Bodal. Foto: Eva Backlund

Mitt livs första norrsken! Fotat från köksfönstret med mobilen i torsdags (10 feb) vid 21-tiden. Såg först bara en lång lite ljus molnkorv, men så började det röra på sig!