Nyhetsbrev i januari

Kallelse till kretsstämma 18 mars

Naturskyddsföreningens medlemmar kallas till ordinarie kretsstämma onsdagen den 18 mars kl 19 i Ansgarskyrkan.

Årets gästföreläsare är Omställning Lidingö; ett nätverk för alla på Lidingö som är intresserade av att i gemenskap med andra bidra till ett hållbart samhälle.

Vi bjuder på fika!

Möteshandlingar kommer att finnas tillgängliga här innan stämman: Kallelse till kretsstämma 18 mars

Vi har också börjat planera för vårens aktiviteter. Redan nu på onsdag den 22 januari kommer biologen och fotografen Tomas Carlberg och visar bilder och kåserar om Lidingös rika naturliv kl 19.00 – 21.00 i Ansgarskyrkan. Tomas bilder visades på den uppskattade fotoutställningen ”Det finns inga tigrar på Lidingö” som visades på Hembygdsmuseet i Lidingö centrum i februari 2019. Tomas utlovar förstås en hel del nya fina bilder från öns naturliv!

Den 28 mars är det den stora klädbytardagen som i år för första gången anordnas på Lidingö.

Sedan har vi en hel en hel del aktiviteter på gång som vi kommer att informera mer om i nästa nyhetsbrev. Här kommer ett axplock:

För 25:e året i rad arrangerar vi en Grod- och kräldjurssafari i april med biologen Torbjörn Peterson som ciceron. Vi planerar också ett par aktiviteter på temat trädgårdens natur, bland annat en trädgårdsvisning i en riktigt fin ”wildlife garden” i Askrike. Vi kommer också att ha ett ”öppet hus” vid Långängen under den Biologiska mångfaldens dag och en blomstervandring på de Vilda blommornas dag i juni.

Mer om alla våra aktiviteter kan du läsa under: Aktiviteter

Hälsningar

Isak Isaksson