Nyhetsbrev i maj 2020

Kallelse till årsmöte 30 maj

I år blir årsmötet i form av en picknick i det gröna, där vi kan hålla lämpligt avstånd till varandra. Vi kommer endast att gå igenom formalia och välja ny styrelse. Kläder efter väder och ta gärna med fikakorg!

Plats: Hagen vid fågeltornet vid Västra Långängskärret.

Tid: Lördag 30 maj kl.15.00

Dokument inför årsmötet
För att kunna delta i mötet på ett bra sätt ber vi dig ta del av eller vid behov skriva ut möteshandlingarna i förväg:

Föredragningslista 2020
Ekonomisk rapport räkenskapsåret 2019
Presentation – Vad gjorde vi 2019
Verksamhetsberättelse_2019
Revisionsberättelse 2019
Valberedningens förslag 2020

Vårens program

Blomstervandring söndag 14 juni

Följ med Helena Klangemo på en blomstervandring över ängarna på norra Lidingö.

Denna dag går människor runtom i Norden ut på blomstervandringar, tittar på och lär sig om våra vilda växter och upplever naturen i sin närmiljö. I år också här på Lidingö!

Samling: Södergarns kursgård, vid vändplanen klockan 10.00

Promenaden tar oss över ängarna vid Södergarn och Östra Yttringe, en sträcka på 3-4 km. Beräknad tid inklusive rast ca 4 timmar. Glöm inte matsäcken!

Info: Helena Klangemo: 0706 54 24 14

Den biologiska mångfaldens dag 22 maj – en digital naturfestival

Det blir ett annorlunda firande av Biologiska mångfaldens dag 22 maj i år på grund av epidemin. Dagen som på kort tid blivit en av Sveriges största naturhögtider med hundratals aktiviteter blir i år även en digital naturfestival med mängder av livesändningar. Sveriges naturföreningar skapar tillsammans ett späckat program med allt från uppvisningar av vackra naturområden till tips om hur du gynnar biologisk mångfald i din trädgård. Biologiska mångfaldens dag

Aktiviteter runt om  i länet

Tips på aktiviteter i samband med  ”Biologiska mångfaldens dag” (22 maj) och ”Gröna Kilarnas dag” (24 maj). Följ med oss ut i naturen!